Deklaracja Dostępności
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Ujeździe zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony
internetowej zgodnie z ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej
stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Niniejsze
oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ujeździe
Data publikacji strony internetowej: 2019-02-14
Data
ostatniej istotnej aktualizacji: 2019-02-14
Niniejsza
strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o
dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych, z powodu niezgodności
wymienionych poniżej.
- Dokumenty
PDF nie są w całości poprawnie odczytywane przez programy dla osób niewidzących
(np. nieprawidłowo przygotowane tabele, wykresy, obrazki, brak sekcji
nawigacyjnych, tytułu, skany itp.),
- brak
opisów zdjęć, tekstu alternatywnego dla czytników obsługiwanych przez osoby
niepełnosprawne.
Niniejsze
oświadczenie sporządzono dnia 09.09.2024 r.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot
publiczny.
Strona
posiada następujące ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami:
- wersję
kontrastową,
- możliwość
zmiany rozmiaru tekstu.
- Obsługa
serwisu możliwa jest zarówno przy pomocy myszki jak i wyłącznie samej
klawiatury (przy użyciu klawiszy Tab i Enter).
Informacje
zwrotne i dane kontaktowe:
W
przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt
z Angeliką Woźniak-Podolczak, e-mail: a.podolczak@ujazd.com.pl.
Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 44 719 21 11. Tą
samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz
składać żądania zapewnienia dostępności cyfrowej. Każdy ma prawo do
wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej,
aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia
informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez
odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audio
deskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie,
wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób
kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą
alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób
przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie
niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny
niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania
będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od
dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest
możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do
informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania
zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji,
wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej
strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub
aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć
wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Link do strony internetowej
Rzecznika Praw Obywatelskich.